Eduskuntavaalit ovat jo tulleet minunkin postilaatikkooni. Ja tuulilasiini.

Tekisi mieli lätkäistä postilaatikkoon tarra, jossa ilmaisen olevani haluton saamaan minkäänlaisia prosyyreja koskien ehdokkaita. Ei mua ainakaan yhdellä postikortilla vakuuteta. Ei edes vaikka se lyötäisiin mun tuulilasiin, ei jumalauta, sama ku joku työntäis tuoreimman Seiskan mun pikkuhousuihin ! Perverssiä touhua tuo vaalimainonta.

 

Mitä kaikkea muuta vaalirahoilla saataisiinkaan kuin kuva ja pari lausahdusta hikiseen paikallislehteen?

 

Olen punninnut pitkään, äänestänkö vai enkö?

 

Luultavasti äänestän.

 

Vihaan sanaa äänioikeus. Varsinkin kun sitä täällä meidän kultaisessa lintukodossa niin kovasti mainostetaan. Suomessa ei ole äänioikeutta. Äänioikeus tarkoittaa oikeuttaa äänestää asioista, ei ihmisistä. Vaalioikeus meillä on, mutta ei äänioikeutta. Näin minä ainakin asian olen ymmärtänyt. 

 

Helppohan se on äänestää ydinvoimaa jos itsellä on toinen jalka haudassa.

 

Mainostetaan sillä sitten tätä tuhansien järvien maata. Lisätään perään vielä yhdenvertaisuus periaate niin kyllähän meikäläisen pulssi hipoo 200 ja kynnet painuu läpi nyrkkien. Missä vitussa on mun opintotuki?? Yhdenvertaisuus on terminä jo niin naurettava, että taidan ottaa yhdenvertaisesti tarjolla olevaa Somersbytä tähänkin ahdistukseen.

 

En toki valita, mutta minua vihastuttaa kaikki nuo tyhjät termit ja lausahdukset meidän ihanaisesta hyvinvointi valtiosta. Itsekin voin ihan saatanan hyvin.

 

Itse asiassa voinkin, mutta moni muu ei voi.

 

Unohtakaa siis nuo oksettavat ja epärealistiset termit, rakkaat, tulevat kansanedustajat. Ja kääriytykää niihin torkkupeittoihinne, meidän 100 vuotiaat eivät niitä tarvitse.

 

Btw. Ehdokas 61 on asiallinen vaihtoehto !